Internetbedrijf Groupon heeft in het vierde kwartaal een hogere omzet geboekt dan een jaar eerder. Dat is vooral te danken aan een omschakeling van het dagelijks verzenden van e-mails met aanbiedingen naar het adverteren op onder meer mobieltjes.

Groupon presenteerde donderdag een omzet van 768 miljoen dollar, 20 procent meer dan een jaar eerder. De operationele winst bedroeg 13,3 miljoen dollar in vergelijking met een operationeel verlies van 12,8 miljoen dollar. Onder de streep bleef het bedrijf wel diep in het rood met een nettoverlies van 81,2 miljoen dollar, iets meer dan de 81,1 miljoen dollar in het vierde kwartaal van 2012.

Groupon verwacht een omzet van 710 tot 760 miljoen dollar in het eerste kwartaal van dit jaar. De vorig jaar overgenomen bedrijven Ticket Monster en ideeli zullen 50 miljoen dollar aan de omzet toevoegen, maar tegelijkertijd zullen ze door integratiekosten het bedrijfsresultaat met circa 25 miljoen dollar drukken.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl